Τεράστια εμπορική επιτυχία κάνει στην αγορά της Κίνας το σουβλάκι, τα γεμιστά και η κοτόσουπα! Μπορεί να σας κάνει εντύπωση, όμως τρεις Έλληνες είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία των καταστημάτων Golden Olives, στην πόλη της Σιαμέν, που έμαθαν στους Κινέζους τους ιδιαίτερους τρόπους -για εκείνους- που μαγειρεύουμε το κρέας, το ρύζι και τις σούπες μας.
Ο λόγος για τους Θωμά Καραβασίλη, Βασίλη Μπαμπάολο και Ιωάννη Φυντανίδη, οι οποίοι σύμφωνα με έρευνα του Έθνους, πήραν τη μεγάλη απόφαση να μεταναστεύσουν στα βάθη τη Ανατολής και να διδάξουν τι πάει να πει… greek σουβλάκι σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.
Αφορμή για τη μακρινή τους μετακίνηση, δεν είναι άλλη από την κρίση σε όλη την Ευρώπη και τις αγορές της. Έτσι, αποφάσισαν να επενδύσουν στον μεσογειακό τρόπο διατροφής και να τον μεταφέρουν στη Νοτιοδυτική Κίνα, σε μια πόλη με 4,5 εκατομμύρια κατοίκους, που συγκαταλέγεται, μάλιστα, στην πεντάδα των αστικών κέντρων με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης (πίσω από Σανγκάι, Πεκίνο και Γκουανγκτζού).
Οι Κινέζοι έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική κουζίνα. Πρώτη στις προτιμήσεις τους είναι η πίτα με τον γύρο, που όμως τους δυσκολεύει πολύ –στην αρχή τουλάχιστον- για τον τρόπο με τον οποίο τρώγεται. Όπως αναφέρουν οι τρεις τολμηροί επιχειρηματίες, πολλοί είναι εκείνοι που το κοιτάζουν αρκετή ώρα μέχρι να βρουν το κατάλληλο σημείο να… δαγκώσουν, ενώ άλλοι τους ζητούν πιρούνια ή και τσοπ τσικς ώστε να τα καταφέρουν.
Μεγάλη ζήτηση δείχνουν και προς τα γεμιστά. Η λατρεία του συγκεκριμένου λαού για το ρύζι είναι γνωστή, αλλά ο πρωτοφανείς τρόπος χρήσης του στα γεμιστά, τους προκαλεί το ενδιαφέρον και το καταναλώνουν διαρκώς. Το τρίτο στη σειρά πιο διαδεδομένο ελληνικό γεύμα που προτιμούν είναι η κοτόσουπα, η οποία καταναλώνεται, κατά κάποιον τρόπο, αντί αναψυκτικού! Αντίστοιχα, τα γεμιστά, αποτελούν κάτι σαν συνοδευτικό και αντικαθιστούν τις πατάτες που προτιμούμε εμείς, στον δυτικό τρόπο ζωής.
Όλα αυτά, δεν έγιναν τυχαία. Οι τρεις Έλληνες, αποφάσισαν τον τρόπο με τον οποίο θα «πλάσαραν» τα ελληνικά καλούδια, ύστερα από εμβάθυνση στη ζωή και τις διατροφικές συνήθειες των Κινέζων.
Όσον αφορά τις τιμές, δεν είναι ιδιαίτερα διαφορετικές από αυτές που βλέπουμε και στη δική μας χώρα: η πίτα με τον γύρο κοστίζει 2,5 ευρώ (20 γιουάν), τα γεμιστά 3,2 ευρώ (25,6 γιουάν ) και το μπολ με την κοτόσουπα 1,2 ευρώ (10 γιουάν).
Το ενδιαφέρον όμως, δεν σταματά μόνο στην κουζίνα της χώρας μας. Πλέον, έχει εκδηλωθεί μεγάλο ζήτηση για διάφορα ελληνικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, το ούζο, το κρασί, το τσίπουρο αλλά και την μπύρα. Οι τρεις επιχειρηματίες δεν άφησαν ούτε αυτή την ευκαιρία να περάσει από μπροστά τους και να μην την εκμεταλλευτούν. Έτσι, ίδρυσαν μια ακόμη εταιρία εισαγωγών-εξαγωγών που προμηθεύει την αγορά της Κίνας με τα προϊόντα παραγωγής μας.
Όπως παραδέχονται οι ίδιοι, έχουν πάρα πολλές προτάσεις για να επεκτείνουν την αλυσίδα των καταστημάτων τους, όχι μόνο από Έλληνες αλλά και Κινέζους επιχειρηματίες, αφού βλέπουν πως η απήχηση στο ευρύ κοινό είναι μεγάλη. Μάλιστα, η περιοχή Σιαμέν είναι ιδιαίτερα τουριστική και οι κάτοικοι έχουν αρχίσει πλέον να ακολουθούν τον δυτικό τρόπο διασκέδασης, γεμίζοντας τα μαγαζιά από το πρωί έως το βράδυ. Τους βοηθούν και οι καιρικές συνθήκες, αφού όπως λένε, τους καλοκαιρινούς μήνες θυμίζουν πολύ το κλίμα των ελληνικών νησιών.
Όπως είναι λογικό, το όλο εγχείρημα, δεν θα μπορούσε να μη βρει δυσκολίες μέχρι να εφαρμοστεί. Η γραφειοκρατία τους δυσκόλεψε αρκετά, αλλά με καλή θέληση, επιμονή και δύναμη, όλα ξεπεράστηκαν. Άλλο ένα εμπόδιο, που και αυτό σιγά-σιγά ξεπερνιέται είναι η γλώσσα! Και οι τρεις τους, μόλις άρχισαν να μαθαίνουν τη γλώσσα της χώρας που πλέον κατοικούν, κάτι που σημαίνει πως όλες τους ο συνδιαλέξεις με πελάτες και κρατικούς υπαλλήλους, γίνονται στα αγγλικά.
Πάντως, το ενδιαφέρον των κατοίκων της πολυπληθούς χώρας , δεν περιορίζεται, πια, μόνο στα γαστρονομικά ζητήματα, αλλά δείχνουν ενδιαφέρουν και για την κρίση που πλήττει την πατρίδα μας, την ιστορία μας και τον τρόπο ζωής μας!
http://www.to-periptero.com
0 σχόλια:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !