O ελεύθερος χρόνος στην εποχή της κρίσης και του περιορισμού της κατανάλωσης διοχετεύεται σε δωρεάν υπηρεσίες με έντονο το στοιχείο της διασκέδασης.
Οι τηλεθεατές ξοδεύουν καθημερινά 4 ώρες και 26 λεπτά κατά μέσον όρο κολλημένοι στον καναπέ, οι δε φανατικοί του facebook 3 ώρες και 40 λεπτά. Ωστόσο τα δύο Μέσα είναι ανταγωνιστικά, καθώς διαστάσεις επιδημίας έχει πάρει το φαινόμενο της τηλεθέασης με παράλληλο σερφάρισμα στα κοινωνικά δίκτυα.
Από τους χρήστες του facebook το 72% είναι γυναίκες και 28% άνδρες. Το 87% είναι 18- 40 ετών και το 93% πανεπιστημιακής μόρφωσης.
Το «προφίλ» του τηλεθεατή έχει και άλλα κοινά στοιχεία με αυτό του χρήστη Facebook, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που οι διαφημιστές σχεδιάζουν τη στρατηγική τους αντιμετωπίζοντας τα δύο Μέσα με τον ίδιο ή παραπλήσιο τρόπο. Κίνητρα όπως η συνήθεια και η χαλάρωση δείχνουν τη συγκλίνουσα φύση των υπηρεσιών που παρέχουν Facebook και Τηλεόραση. Αλλα στοιχεία που γεφυρώνουν το φαινομενικό χάσμα ΤV και FB, η ανάγκη να ακολουθεί κανείς τη μόδα και η φυγή από τη σκληρή πραγματικότητα.
Χρήσεις όπως η αναζήτηση πληροφοριών και η επαγγελματική αναζήτηση δεν είναι τόσο σημαντικές για τους χρήστες του FB όπως άλλωστε και για τους τηλεθεατές που σχεδόν ποτέ δεν αναδεικνύουν ενημερωτικές εκπομπές στο top 10 της τηλεθέασης.
Τα στοιχεία (για το Facebook) προκύπτουν από έρευνα που εκπονήθηκε από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Στέλιο Παπαθανασόπουλο, και τους ερευνητές Μ. Ξενοφώνος, Α. Καραδημητρίου, Ι. Ντάγκα και Η. Αθανασιάδη, μέσω ερωτηματολογίου σε δείγμα 450 έμπειρων χρηστών του Facebook.
0 σχόλια:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !