ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Οικονομικών πήραν πίσω μια σειρά από αδικαιολόγητες επιβαρύνσεις που είχαν συμπεριλάβει στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, αλλά επανέφεραν το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ωθώντας (ξανά) τους 300.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κυβισμό άνω των 1.929 κ.ε. στα… κάγκελα, λόγω του παραλογισμού του:
Το ταπεινό Renault Megane Coupe των 25.000 ευρώ πληρώνει
Το ταπεινό Renault Megane Coupe των 25.000 ευρώ πληρώνει* Τα φθηνά αυτοκίνητα 2.000 κ.ε. επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας. Αντιθέτως πολλά ακριβά, πολυτελή αυτοκίνητα με μικρότερο κυβισμό δεν επιβαρύνονται.
* Ο φόρος αυτός μόνο «πολυτελείας» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Πρόκειται για χαράτσι, το οποίο είχε επιβληθεί ξανά στο παρελθόν. Ωστόσο, χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Οικονομικών «ατελέσφορο» και καταργήθηκε διότι οδήγησε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να καταθέσουν τις πινακίδες των Ι.Χ. τους.
Η Mercedes F Cabrio 250 των 57.000 δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας, διότι ο κυβισμός της δεν ξεπερνάει τα 1.929 κ.ε.Η Mercedes F Cabrio 250 των 57.000 δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας, διότι ο κυβισμός της δεν ξεπερνάει τα 1.929 κ.ε.* Ο φόρος είναι ένα ιδιαίτερα ύπουλο χαράτσι, διότι επιβάλλεται αναδρομικά, με βάση την κατοχή του αυτοκινήτου το 2012. Με άλλα λόγια, δεν μπορεί κανείς να γλιτώσει το χαράτσι του 2012 καταθέτοντας σήμερα πινακίδες. Ακόμη και αν ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ. καταθέσει σήμερα πινακίδες, θα πληρώσει όλο το χαράτσι του 2012 για το 2013, ο υφυπουργός Οικονομικών
Γ. Μαυραγάνης δήλωσε ότι θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του φόρου και το κριτήριο δεν θα είναι τα κυβικά!
* Ο φόρος δημιουργεί συγκριτικό πλεονέκτημα σε ορισμένες μάρκες αυτοκινήτων και μειονέκτημα σε άλλες. Με άλλα λόγια, κάνει κακό στον υγιή ανταγωνισμό.
* Είναι η δεύτερη φορά που επιβάλλεται φόρος με αναχρονιστικό και άδικο κριτήριο τα κυβικά εκατοστά. Το ίδιο έχουν κάνει με τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα με άδεια πρώτης κυκλοφορίας έως 1/11/2010. Υστερα από αυτήν την ημερομηνία τα τέλη επιβάλλονται με βάση τις εκπομπές ρύπων ανεξαρτήτως κυβικών. Είναι και αυτό μια ελληνική πατέντα, διότι ισχύουν και τα δύο!
Ποιοι και πόσο πληρώνουν
ΑΣ ΔΟΥΜΕ με παραδείγματα πόσο θα πληρώσουν οι κάτοχοι των Ι.Χ. και ποιοι ιδιοκτήτες ευνοούνται. Στα παραδείγματα έχουμε λάβει υπόψη τις τιμές αγοράς των αυτοκινήτων σε δύο περιόδους, το 2010, όταν τα αυτοκίνητα δεν είχαν επιβαρυνθεί υπέρμετρα, και με τις σημερινές τιμές:
Ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου Suzuki Grand Vitara, με χωρητικότητα κινητήρα 2.400 κυβικών εκατοστών, ο οποίος πλήρωσε 30.800 ευρώ το 2010 για να αγοράσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τώρα θα πληρώσει φόρο πολυτελείας 620 ευρώ.
Επίσης ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου Renault Megane Coupe 2.000 κυβικών, ο οποίος είχε πληρώσει 25.100 ευρώ το 2010 για να το αγοράσει, τώρα θα πληρώσει 418 ευρώ ως φόρο πολυτελείας. Το ίδιο ποσό θα πληρώσει και ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου Audi Q5 2.0 TFSI Quatro, ο οποίος πλήρωσε 44.250 ευρώ το 2010 για να το αγοράσει.
Αντίθετα, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου μάρκας Mercedes C 200 Κ Classic, ο οποίος πλήρωσε 41.500 ευρώ για να το αγοράσει το 2010 ή άνω του 65% από αυτόν που πήρε το Megane, δεν θα πληρώσει φόρο πολυτελείας. Και αυτό γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που είναι συνώνυμο της πολυτέλειας, είναι κατασκευασμένο με κινητήρα 1.796 κυβικών εκατοστών. Ολα αυτά ισχύουν και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, αν το Megane της παραπάνω περίπτωσης αγοράστηκε μεταχειρισμένο αντί 15.000 ευρώ, ο ιδιοκτήτης του θα πληρώσει, πάλι, φόρο πολυτελείας. Το υπουργείο Οικονομικών νομίζει ακόμη ότι οι Ελληνες συνεχίζουν να διάγουν πολυτελή βίο και τους σκοτώνει οικονομικά.
Αν έχεις Mercedes διάβαινε, αν έχεις Ford ατύχησες
Φόρος πολυτελείας ναι, όχι όμως σε όλα τα πολυτελή και πανάκριβα αυτοκίνητα
ΟΙ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΙ είναι ακόμη χειρότεροι αν συγκρίνει κάποιος τις σημερινές τιμές αγοράς ενός αυτοκινήτου με το… λεγόμενο φόρο πολυτελείας.
Το μόνο σίγουρο που θα προκύψει είναι ότι πολλά από τα ακριβά αυτοκίνητα, που είναι και συνώνυμα της πολυτέλειας, δεν θα πληρώσουν φόρο (το ίδιο ισχύει κι αν αγοραστούν σε χαμηλότερες τιμές ως μεταχειρισμένα). Αναλυτικά:
Ο ιδιοκτήτης ενός υβριδικού Lexus CT 200h Luxury, ο οποίος πληρώνει σήμερα 52.500 ευρώ για να το αγοράσει, δεν θα πληρώσει φόρο πολυτελείας διότι το αυτοκίνητο είναι 1.798 κυβικά εκατοστά, δηλαδή μικρότερο από το όριο των 1.929 κυβικών εκατοστών.
Επίσης δεν θα πληρώσουν φόρο πολυτελείας πολλοί κάτοχοι Mer-cedes και Audi, διότι τα αυτοκίνητα αυτά διατίθενται στην ελληνική αγορά με κινητήρες 1.798 κυβικών και 1.796 κυβικών αντίστοιχα.
Το παρακάτω παράδειγμα είναι ενδεικτικό του μυαλού που κουβαλάνε τα ξεφτέρια του υπουργείου Οικονομικών. Ο ιδιοκτήτης του μοντέλου Mercedes Ε CABRIO 250 CGI BLUEEFFICIENCY, ενός εξαιρετικού αυτοκινήτου, πολυτελούς, γρήγορου με 201 ίππους, το οποίο διατίθεται στην αγορά με τιμή 56.948 ευρώ, δεν θα πληρώσει φόρο πολυτελείας διότι ο κυβισμός του δεν ξεπερνάει τα 1.929 κυβικά εκατοστά.
Κι αυτό δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αφορά μια σειρά αυτοκινήτων της Mercedes, περίπου 20 στον αριθμό, που απευθύνονται στη «μεσαία κατηγορία» αλλά με μέση τιμή αγοράς 43.600 ευρώ, που αντιστοιχεί όχι απλά στην υψηλή κατηγορία, αλλά στην ακριβή-πολυτελή.
Αντίθετα, όποιος θέλει νεανικό στιλ και επιθυμεί να αγοράσει σήμερα ένα ιταλικό αυτοκίνητο, για παράδειγμα Alfa Romeo Giulietta με μια λογική τιμή 24.060 ευρώ, θα πληρώσει φόρο πολυτελείας γιατί το αυτοκίνητο φέρει κυβισμό 1.956 κυβικών εκατοστών, μεγαλύτερο από το όριο των 1.929 κυβ. εκ.
Επίσης ένας οικογενειάρχης με δύο παιδιά που θέλει ένα ασφαλές και ευρύχωρο αυτοκίνητο αλλά δεν μπορεί να δώσει 30, 40 ή 50 χιλιάδες ευρώ για να αγοράσει μία Mercedes και θα επιλέξει ένα Ford Mondeo με τιμή 26.628 ευρώ, τότε θα πληρώσει φόρο διότι το Mondeo φέρει κινητήρα 1.999 κυβικών εκατοστών (βγαίνει και με μικρότερο κινητήρα, αλλά τότε η οικογένεια θα πηγαίνει το αυτοκίνητο και όχι το αυτοκίνητο την οικογένεια…).
«Γ@μώ την ατυχία μου» (όπως έλεγε η εξαιρετική Μαλβίνα), θα πουν σίγουρα οι ιδιοκτήτες των Opel Insignia, διότι ενώ το αυτοκίνητο διατίθεται σε καλές τιμές, π.χ. το μοντέλο OPEL INSIGNIA 2.0 CTDI 160 PS DIESEL έχει τιμή 22.930 ευρώ, ο κυβισμός του είναι 1.956 κυβικά εκατοστά, δηλαδή μόλις 26 κυβικά πάνω από το όριο!!!
ΧΡ.Ι.
0 σχόλια:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !