E-mail επικοινωνίας: kanapedatosblogspot@yahoo.gr

Γουντι Αλεν: «Δεν αντεχω να βλεπω τις ταινιες μου»

Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

«Δεν αντέχω να βλέπω τις ταινίες που έχω κάνει. Ποτέ δεν μου άρεσαν». Τάδε έφη Γούντι Αλεν, ένας από τους σημαντικότερους αμερικανούς σκηνοθέτες, ο οποίος - στα 76 του χρόνια - βάζει πλώρη για την 46η ταινία του και διαβεβαιώνει τους θαυμαστές του ότι «δεν σκοπεύει να βγει στη σύνταξη». 

Το τελευταίο του φιλμ με τίτλο «Στη Ρώμη με αγάπη» (To Rome With Love), το οποίο θα αρχίσει να προβάλλεται στις αίθουσες μέσα στο καλοκαίρι, έκανε επίσημη πρεμιέρα στις ΗΠΑ την Παρασκευή.

«Ανυπομονούσατε γι’ αυτή την πρεμιέρα;», τον ρώτησαν οι δημοσιογράφοι που τον πολιόρκησαν έξω από την αίθουσα προβολής στο Μπέβερλι Χιλς. «Όχι», απάντησε με το γνωστό αυτοσαρκαστικό του ύφος.

«Δεν αντέχω να βλέπω τις ταινίες μου. Νιώθω αμήχανα όταν τις παρακολουθώ, γι’ αυτό δεν θέλω να τις ξαναδώ ποτέ. Δεν μου αρέσουν. Ποτέ δεν μου άρεσαν», είπε ο 76χρονος δημιουργός του «Μανχάταν», του «Νευρικού Εραστή», του «Match Point» και του - πιο πρόσφατου - «Vicky Cristina Barcelona».



Στην κουζίνα του Γούντι

«Όταν κάνεις μια ταινία, είσαι σαν έναν σεφ που προετοιμάζει ένα γεύμα. Εχοντας περάσει ολόκληρη τη μέρα σου μέσα στην κουζίνα, ψιλοκόβοντας υλικά και φτιάχνοντας σάλτσες, στο τέλος δεν θέλεις να φας αυτό που έφτιαξες», είπε στους δημοσιογράφους ο βραβευμένος με τέσσερα Οσκαρ σκηνοθέτης.

«Αυτό ακριβώς νιώθω για τις ταινίες μου», συνέχισε. «Γυρίζω μια ταινία επί έναν ολόκληρο χρόνο. Εχω γράψει το σενάριο, έχω δουλέψει με τους ηθοποιούς, έχω κάνει το μοντάζ, έχω βάλει τη μουσική και απλά δεν θέλω να την ξαναδώ ποτέ»!



«Προσεύχομαι να μην με ντροπιάσουν οι ταινίες μου»

Σεναριογράφος, σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας και μουσικός, ο πολυτάλαντος Αλεν έγινε παγκοσμίως γνωστός χάρη στις ιδιαίτερης αισθητικής ταινίες του, πολλές από τις οποίες θεωρούνται αριστουργήματα από την παγκόσμια κριτική.

Ο ίδιος, όμως, έχει διαφορετική άποψη.

«Οταν αρχίζω να κάνω μια ταινία, πάντα σκέφτομαι ότι θα κάνω τον ‘’Κλέφτη ποδηλάτων’’ (σ.σ. του Βιτόριο ντε Σίκα), την ‘’Μεγάλη χίμαιρα’’ (σ.σ. του Ζαν Ρενουάρ) ή τον ‘’Πολίτη Κέιν’’ (σ.σ. του Ορσον Γουελς) και είμαι πεπεισμένος ότι η ταινία μου θα είναι η σπουδαιότερη στην ιστορία του σελιλόιντ. Επειτα, όταν βλέπω τι έκανα, απλά προσεύχομαι να μην με ντροπιάσει», λέει.

«Ποτέ δεν έμεινα ικανοποιημένος ή ευχαριστημένος από τις ταινίες μου. Καμιά τους δεν ήταν το αριστούργημα που θα έπρεπε να ήταν. Τις γυρίζω, τις ολοκληρώνω και αυτό είναι όλο. Εκανα την πρώτη μου ταινία το 1968, και από τότε δεν την έχω ξαναδεί ποτέ», συμπληρώνει ο Αλεν.



«Δεν βγαίνω στη σύνταξη»

Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος «θάβει» τις ταινίες του, επιμένει να γυρίζει καινούργιες κάθε χρόνο, διαμηνύοντας - προς ανακούφιση των απανταχού θαυμαστών του - ότι δεν πρόκειται να βγει στη σύνταξη.

«Η συνταξιοδότηση είναι κάτι πολύ υποκειμενικό. Ξέρω συνταξιούχους που είναι πολύ χαρούμενοι, ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, πάνε για ψάρεμα, παίζουν με τα εγγόνια τους και ποτέ δεν τους λείπει η δουλειά. Αλλά υπάρχουν και άνθρωποι, όπως εγώ, που τους αρέσει να δουλεύουν όλη την ώρα. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να βγαίνει στη σύνταξη. Εχω ανάγκη να σηκώνομαι το πρωί, να βγαίνω έξω και να δουλεύω», δηλώνει.

Στη συνέχεια, όμως, προσθέτει, επιστρατεύοντας για άλλη μια φορά μια μεγάλη δόση μαύρου χιούμορ: «Ισως, βέβαια, να πάθω ξαφνικά εγκεφαλικό ή καρδιακή προσβολή και να αναγκαστώ να αποσυρθώ. Αν, όμως, είμαι καλά στην υγεία μου δεν θα βγω στη σύνταξη».

Η αυτοσαρκαστική διάθεση συνεχίζεται: «Βέβαια, μπορεί να τελειώσουν τα λεφτά. Κάποια στιγμή μπορεί τα παιδιά που χρηματοδοτούν τις ταινίες μου να πουν: ‘’δεν αξίζει τον κόπο’’ και να σταματήσουν να μου δίνουν λεφτά», λέει ο Αλεν.
Στο τέλος, όμως, επιλέγει να μην απογοητεύσει τους φίλους του: «Ακόμη κι έτσι, εγώ θα συνεχίσω να γράφω θεατρικά έργα ή βιβλία», διαβεβαιώνει.

Οι δρόμοι του Γούντι

«Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη», όπως θύμισε την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Μόντι στην Ανγκελα Μέρκελ, στον Φρανσουά Ολάντ και στον Μαριάνο Ραχόι, τους οποίους φιλοξένησε στην ιταλική πρωτεύουσα.
Την άποψη αυτή φαίνεται να συμμερίζεται και ο Γούντι Αλεν, ο οποίος στην τελευταία του ολοκληρωμένη ταινία αποτίνει φόρο τιμής στην Αιώνια Πόλη. Το φιλμ «Στη Ρώμη με αγάπη» προβάλλεται από την Παρασκευή - σε περιορισμένο αριθμό αιθουσών - στη Νέα Υόρκη και στο Λος Αντζελες.

Εκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Ιταλία τον περασμένο Απρίλιο, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσει να προβάλλεται στις αίθουσες πολλών χωρών της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής και στον Καναδά (δεν έχει ανακοινωθεί η ημερομηνία διανομής στην Ελλάδα).

Είναι η 45η ταινία του Αλεν και η όγδοη που γυρίζει σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Το προηγούμενο φιλμ του, με τίτλο «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» (Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου), ήταν η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του όλων των εποχών.

Στη «Ρώμη με αγάπη» πρωταγωνιστούν ο Αλεκ Μπόλντουιν, η Πενέλοπε Κρουζ, η Ελεν Πέιτζ, ο Ρομπέρτο Μπενίνι, η Ορνέλα Μούτι, ενώ εμφανίζεται και ο ίδιος ο Αλεν.

Η ταινία δεν έχει λάβει ιδιαιτέρως κολακευτικές κριτικές από τον αμερικανικό Τύπο. Ωστόσο, ο Γούντι Αλεν έχει βάλει ήδη πλώρη για το επόμενο κινηματογραφικό του δημιούργημα (με πρωταγωνιστή και πάλι τον Μπόλντουιν). Ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει γυρίσματα τον Αύγουστο, επιστρέφοντας στο γνώριμο γι’ αυτόν σκηνικό της Νέας Υόρκης. 


Πηγή: "Τα Νέα Σαββατοκύριακο"

Share this article :

0 σχόλια:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Φιλικες σελιδες

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Καναπεδάτος - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger